Nekpijn

nekpijn

• Nekpijn wordt meestal veroorzaakt door je spieren, banden of kleine gewrichten.
  • De pijn is vaak zeurend en straalt soms uit naar het hoofd, de armen of de handen.
  • Door in beweging te blijven en risicofactoren te vermijden, kun je zelf het herstel versnellen.
  • Onze fysiotherapeut kan je adviseren hoe je op de juiste manier kunt bewegen en je helpen om de pijn te verlichten.

Wat is nekpijn?

Pijn in de nek komt veel voor en is meestal afkomstig uit de bewegende delen van de nek: de spieren, de banden en de kleine gewrichten. Een acute aanval van nekpijn kan behoorlijk pijnlijk zijn. Het is goed om je dan te bedenken dat dit meestal niet wordt veroorzaakt door een ernstige aandoening.

Bij nekpijn voel je vaak een zeurende pijn  aan één of beide kanten van je nek of bovenop je schouders. De pijn kan plotseling opkomen, bijvoorbeeld na een aanrijding, of geleidelijk ontstaan. Soms kun je je hoofd minder goed draaien; omkijken tijdens het autorijden is dan bijvoorbeeld lastig. Vanuit de nek kun je ook last hebben van hoofdpijn, uitstralende pijn naar de armen en tintelingen in je hand of vingers. Soms heb je minder kracht in je hand en kun je de beweging van je arm niet meer goed sturen. Pijn in je nek kan er ook voor zorgen dat je ’s nachts minder goed slaapt.

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Bij nekklachten is onze behandeling gericht op het geven van informatie en advies, het aanleren van oefeningen en het mobiliseren (in beweging brengen) van de nek. Zo kunnen wij je helpen om snel van je klachten af te komen en ervoor zorgen dat je niet opnieuw last krijgt van je nek. Indien nodig kan een van onze manueel therapeuten aanvullend onderzoek doen.

Om een afspraak te maken ga je naar ons patiëntenportaal. Wil je meer informatie of telefonisch een afspraak maken? Neem dan gerust contact met ons op via tel. 0348-443141 of Whatsapp op 06-17475309. Wij staan als erkend fysiotherapeut geregistreerd bij het Kwaliteits Register Fysiotherapie (KRF, voorheen het KNGF).  Ben je niet in staat naar onze praktijk te komen? Wij verzorgen ook fysiotherapie aan huis.