Tenniselleboog

tenniselleboog
Kenmerken
  • Een tenniselleboog is een overbelasting van de pezen van de spieren die de pols en vingers strekken.
  • Het geeft pijn aan de buitenzijde van de elleboog. Dit straalt soms uit naar de onderarm en in mindere mate kan het ook doortrekken naar de bovenarm.
  • Een tenniselleboog wordt meestal veroorzaakt door kortdurende grote belasting van de onderarmspieren (handstrekkers) of langdurige (relatief) kleine belasting van de onderarmspieren (handstrekkers).
  • Het komt het meeste voor bij mensen met een leeftijd tussen de 35 en 55 jaar.
  • En vaak in combinatie met schouderklachten, het carpaal tunnel syndroom of de ziekte van Quervain.

• Pijn aan de buitenkant van de elleboog.
  • Soms uitstraling naar onderarm, pols en hand.
  • Een enkele keer uitstraling naar bovenarm en schouder.
  • Krachtverlies, dit merkt u bijvoorbeeld aan dat u moeilijker kan knijpen of zware objecten kunt tillen.
  • Soms voelt de arm hard en opgezwollen aan.
  • Het volledig strekken van de elleboog is soms pijnlijk en beperkt.

Behandeling

Onze fysiotherapeut kan helpen door advies te geven over hoe je de arm het beste kunt belasten. Ook zijn er verschillende therapievormen die goed kunnen helpen bij het herstellen van een tenniselleboog.
Het is mogelijk dat de klachten vanzelf over gaan. In de meeste gevallen wordt echter fysiotherapie aangeraden om goed te herstellen en dit proces te voorspoedigen. Een tenniselleboog kan erg lang duren daarom is het raadzaam niet te lang  te wachten met het maken van een afspraak.

Om een afspraak te maken ga je naar ons patiëntenportaal. Wil je meer informatie of telefonisch een afspraak maken? Neem dan gerust contact met ons op via tel. 0348-443141 of Whatsapp op 06-17475309. Wij staan als erkend fysiotherapeut geregistreerd bij het Kwaliteits Register Fysiotherapie (KRF, voorheen het KNGF).